Skip to main content

Conversies Meten en Google Tag Manager - Knowledgebase / Documentation - Clang Support

Conversies Meten en Google Tag Manager

Authors list

Conversie Tracking

Op een mail wordt natuurlijk gemeten hoeveel opens en kliks er zijn geweest. Dit is al een succes op zich, want blijkbaar was de content interessant genoeg om door te gaan.
Echter zou je ook willen weten wie er vanuit de mail ook daadwerkelijk een order heeft geplaatst of een formulier heeft ingevuld.


Wil je weten "wie er vanuit de mail ook daadwerkelijk een order heeft geplaatst"  kan je gebruik maken 'Conversie Tracking'.

Deze functionaliteit kan je  activeren door in je brandinstellingen de optie 'Activeer Conversiemeting'  aan te vinken. 

Middels de aan je website toe te voegen " Implementatie Code" , kan je de Clang Rapportages met meer data vullen dan enkel opens en clicks e.d.

Meer informatie over de werking en gebruik van conversie meting kan je vinden in onze handleiding  over "Conversie Tracking" .



Google Tag Manager

Ben je geïnteresseerd in wie "een formulier heeft ingevuld" kan je gebruik maken van de Google Tag Manager .

Deze functionaliteit kan je  activeren door in je brandinstellingen de ' Integratie met Google Analytics'  aan te vinken. 

'
Conversies kunnen dan uiteraard gemeten worden via
Google Analytics door gebruik te maken van Google Analytics UTM tags.

UTM's kunnen worden toegevoegd aan de clickthroughs van zonemails.


Dit doe je door in de e-mail naar het tabblad "Clickthroughs" te gaan en op een clickthrough te klikken. Onderaan opent een Detail venster, waarin je de "instellingen" onder de kop "Google Analytics" kunt toevoegen.




Bovenstaande 3 UTM's   zijn minimaal nodig voor Google Analyticts om te werken - Clang voegt ze dus ook niet toe als niet minimaal deze 3 zijn ingevuld.

Meer informatie over het gebruik van de Google Tag Manager vind je in onze handleiding.