Skip to main content

Smart-run instellen via een campagne - Knowledgebase / Content / Campaigns - Clang Support

Smart-run instellen via een campagne

Authors list

Op deze pagina behandelen we het instellen van een smart-run via een campagne.

Let op: sommige instellingen voor de connecties en te definiëren velden zijn pas aan te vullen als je de basis van de campagne hebt en de campagne tussentijds opslaat.

Opbouw campagne

Een smart-run kan als volgt worden opgebouwd:


Met als belangrijke kanttekening dat het timer object hierboven met de minimale tijd ingesteld staat om mee te testen.
Het advies is om de groep waarop je A/B test gebaseerd is een ruimere tijd te gunnen om op de e-mail te klikken, waardoor je A/B test zo goed mogelijk verloopt.

Flow splitsen

Het eerste "flow splitsen" object is naar eigen wens in te stellen, afhankelijk van de grootte van de testgroep.


Voorbeeld: Wil je je mailing als volgt opsplitsen: 10% - 10% - 80%?
Stel dan het object als volgt in: Testgroep 20 - Overige 80.

Conditie object

Met het conditie object geef je de opdracht om de winnende e-mail te activeren.
Instelling voor conditie object:



Analytics

Achteraan de flow zie je 2 "checkpoint" objecten, deze dienen voor metingsdoeleinden voor Analytics en zijn optioneel.
Voor de checkpoint objecten is het belangrijk om goed onderscheid te maken voor welke flow je de checkpoints data wil laten tonen in Analytics.
Geef daarom de objecten allebei een eigen naam.

Voor het instellen van de checkpoint objecten dien je de campagne ook tussentijds op te slaan.



Omgevingsobject

De environment/omgevings objecten doet Clang de optelsom om te bepalen welke e-mail als winnaar uit de testgroep komt.
De objecten dienen als volgt te worden ingesteld: