Skip to main content

Hoe werken tags en gewichten? - Kennisbank / Algemeen - Deployteq Support

Hoe werken tags en gewichten?

Authors list

Deployteq Tags geven de mogelijkheid inzicht te krijgen in het klikgedrag van de ontvanger. Bij elke link in e-mails die je bouwt, kun je een of meerdere tags plaatsen. Deze tags sluiten aan bij het onderwerp van de link in de e-mail. Indien een ontvanger meerdere malen heeft geklikt op een link met dezelfde tag, is die persoon waarschijnlijk geïnteresseerd in dat onderwerp en kun je een gepersonaliseerde campagne starten. 

Elke klik op een link met een Tag is drie punten waard (het 'gewicht'). Mocht de ontvanger in een latere mail weer klikken en de bewuste tag bestaat al voor die klant, dan wordt het bestaande gewicht simpelweg verhoogd met drie punten. Binnen Profielen kunnen klanten geselecteerd worden die een minimaal gewicht hebben voor een specifieke Tag, binnen een afgekaderde periode. Het ingestelde gewicht bepaalt dus het minimale aantal kliks (bijv: 12 punten = 4 kliks). 

ℹ️ Deployteq Tags zijn ongerelateerd aan Google Analytics UTM Tags, deze tags staan los van elkaar.

ℹ️ Op dit moment is het niet mogelijk om Tags toe te passen op Objecten en Objectvariaties.